Månedsarkiv: oktober 2019

Hjertestarterdag

I anledning af den Europæiske Hjertestarterdag den 16. oktober har førstehjælper i Region Sjælland og medlem af Rude Beboerforening Peter Gericke afholdt en meget interessant og givende orientering om at være førstehjælper, akuthjælper og hjerteløber.
Deltagerne har modtaget pjecen DANMARK REDDERLIV.DK om at blive førstehjælper  (www.redderliv.dk).

Pétanque i Rude

Onsdag den 2. oktober var det et år siden, at der kom liv på pétanquebanen i Rude. Der er blevet spillet hver onsdag og søndag i al slags vejr fra frost til hedebølge, og med forbavsende få aflysninger på grund af regn- eller snevejr. Årsdagen blev markeret med fuldtalligt fremmøde, så banen måtte deles op i to, og derefter hyggeligt samvær med hjemmebag, kaffe, avec og champagne. Vi håber på en udvidelse af banen, og kan varmt anbefale eventuelle interesserede at kigge forbi, og prøve spillet. Vi taber og vinder med (stort set) samme sind, og sætter samværet øverst. Der spilles søndag formiddag kl.10 og onsdag eftermiddag kl. 14:30.

Spil med banen delt op i to.

Hele holdet undtagen Benny, som fotograferede

Chikanebomme

På Beboerforeningens opfordring har Slagelse Kommune fornyet chikanebommene fra Holsteinborgvej mod Egesvinget.