Månedsarkiv: oktober 2016

Rudestrik i november

webkopi

Rudestrik er næste gang onsdag d. 16. november kl. 19 hos Lillian Lundsgaard, Holsteinborgvej 4.

Tilmelding på 55459484 eller mail lillianlundsgaard@gmail.com

Kønne planter i Rude

DSCF3526-1

Søndagen hvor sommertiden var slut, fik vi forskønnet teltpladsen med en række planter og buske. Det var (igen) Jørgen, Hans Henrik og Gert der stod for arbejdet. I løbet af få år, vil det forhåbentlig skærme fint ud mod landevejen, og samtidig være kønt at se på.

Fællesspisning og foredrag

DSCF3502-008

Efter at have nydt dejlig boeuf bourguignon og æblekage, som madholdet havde fremtryllet, hørte vi chefpolitiinspektør Sten Skovgaard Larsen fortælle om løst og fast i politisammenhæng. Både de store og de små linier blev trukket op, og vi blev beroliget med, at indenfor postnummer Rude er kriminaliteten meget meget lav. Adskillige myter om kriminalitet blev manet i jorden, og foredraget var meget oplysende og underholdende. Tak for det. Billeder her.

Inden foredraget måtte Sten Skovgaard Larsen stille op til TV-Avisen på DR, som interviewede ham i Kirkeskovsskolens indgang.

DR

Det viser sig at opskriften herunder på Boeuf Bourguignon kommer fra Madame Pardon ( Pardon Madame! ) og ikke Madame Maigret som først antaget.

Opskrift

Drabelige kampe i Rude

_FPO1465-1Torsdag i efterårsferien udspillede der sig mange drabelige kampe under det velbesøgte rollespilsevent. Mange børn og unge, med og uden voksne ledsagere, deltog ivrigt i kampene om at erobre fjendens flag, og alle der havde lyst, kunne forsøge sig med bue og pil. I pauserne var der kaffe og kage, pizza og sodavand i teltet. De fleste blev ved hele dagen med en imponerende energi, og hele arrangementet var vellykket fra start til slut, godt hjulpet af det fine vejr.

Der er billeder fra dagen her. Og TV Øst reportage herunder.