Månedsarkiv: maj 2012

Augustmarked

MØDEREFERAT

Vedrørende Augustmarked i Rude d 25-8 2012

Her er, hvad vi aftalte på mødet d 23. maj.

Nyt møde onsdag d 11-7 kl 19.30 på teltpladsen. Alle tager deres egen kaffekurv med.

Alle i beboerforeningen er stadig velkomne til at deltage i dette møde eller blot lytte med, eller komme og melde sig til hjælp, eller måske en spændende markedsbod.

Kort sagt : OPBAKNING.

Markedsdagen bliver d 25-8 2012 på teltpladsen.

Oplevelser for børn

Jytte Nielsen vil gerne stå for denne del, så hvis I har lyst til et samarbejde, så kontakt hende. 55459711

Ideer indtil nu: Jens har et indianertelt, der er bålplads, og der kan laves store sæbebobler i samarbejde med pileboden. Måske popcorn på bålet.

Kan du strikke -bod? En arbejdende bod

En bod med en let strikketing. Her kan du prøve at strikke en meget let ting. Kom selv med materiale, eller måske har du garnrester, som du vil give til boden. Vil du være med her -Ring til Merete Bundgaard og snak med hende.Tlf.: 55459797

Merethe vil også gerne gå til hånde med praktiske ting på selve markedsdagen.

Kaffe – kage boden

Salg af hjemmebagte kager og nybagte vafler – te og frisk kaffe

Ring til Katrine Kizu tlf 25681055 , og snak med hende , hvis du vil deltage her – Jette Frederiksen – og Kirsten Jensen er også med i denne bod.

Hjemmelavet marmelade-syltetøjs bod

Vil du sælge hjemmelavet marmelade i en bod så kontakt Kirsten Jensen 29466234

Pileflet -boden

Helle Diduch

Helle finder ud af, om en bod med trædrejeting kunne lade sig gøre.

Loppetingsboder

Du kan ringe til Lillian Lundsgaard, tlf 55459484, hvis du vil have plads på et bord til salg af loppeting, børn også velkomne med deres legesager.

Frugtbod med smagsprøver

Egon Jensen vil have en bod med august-frugt. Æbler -pærer – blommer

Honning-bod ?

Lillian Lundsgaard kontakter evt. interesserede honningavlere

Lokalhistorisk udstillingsbod

Gunnar Jensen står for denne del.

Salg af vand og øl

Jørgen Frederiksen sender ansøgning om tilladelse.

Billedudstilling -kunstbod

Lillian Lundsgaard kontakter evt kunstnere

Andre boder ?

Vi snakker løbende med Jens Schou, om andre kontakter.

evt en bod med blomster – krydderurter.

I er alle velkommen med ideer, forslag og støtte.

Frokosten

Besøgende på markedsdagen kan tage frokostkurven med, gerne pølser eller lignende, som man selv steger på den fælles gril.

Beboerforeningens bestyrelse vil sørge for det praktiske.

Toilet – strøm – telte – pavilloner – flag og borde til boderne.

Hvis nogen ligger inde med et telt/pavillon må I gerne sige til.

Orla Jensen stiller op med praktisk hjælp, og kan sagtens bruge flere hænder.

Plakater og PR

Peter Olsen

Skriv til lillianlundsgaard@mail.dk eller ring 55459484, hvis du vil være med, eller har kommentarer.

Lillian Lundsgaard, Holsteinborgvej 4

Loppemarked og petanque

På trods af en dårlig vejrudsigt, blev både loppemarked og petanque afviklet i fin stil.

Der blev god brug for siderne til teltet, og det nye system til at tøjre dem i jorden, stod sin prøve.

Loppemarkedet var hyggeligt, lille og ikke særligt velbesøgt, så måske er det tid til nye tiltag. Læs mere om dette herunder.

Petanqueturneringen var truet af regn fra nord, men alle fremmødte fik spillet, og det hele blev afgjort inden det begyndte at dryppe.

Alle var enige om at gøre det igen, og med lidt bedre vejr kunne en tændt grill og lidt rødvin sagtens fuldende hyggen.

Der er billeder fra dagen her.

Augustmarked?

Ide – oplæg

Augustmarked i Rude

Maj -loppemarkedet blev holdt i blæst og sol. Det var lille, ikke den store tilstrømning, men rigtig hyggeligt.

Næste gang kunne vi ændre lidt på tingene, holde et anderledes marked med flere slags boder.

Vil du være med eller høre mere om denne ide?

Kom til opstartsmøde hos Lillian Lundsgaard Holsteinborgvej 4 onsdag d 23.maj kl 19.30 -der bliver kaffe og te

Jeg ved, at Katrine, Egon, Helle, Jette, Jens gerne vil være med , så nu kræver dette her, at også andre synes det er en god ide. Formanden har sagt god for sagen, så lad os prøve sammen at arrangere et nyt Rude-marked i august på teltpladsen.

Vi skal finde en dato, snakke ideer og ansvarsområder, og komme i gang.

Jeg vil gerne starte med at tage initiativet:

Ring ,skriv til mig, (min adresse og telefonnummer nederst på siden) hvis du bare synes det er en god ide, eller vil være med til at tage ansvar i planlægning og eller de praktiske ting. Opstartsmøde her på Holsteinborgvej nr. 4 . Gerne tilmelding af hensyn til kaffen.

Skriv telefonnummer og adresse i din mail, så vi kan kontakte dig.

IDE oplæg En markedsdag med

Børneoplevelser ( her skal nogle være ansvarlige og hjælpe til )

Snobrød til børnene

Børnelopper

Lege – andre ideer?

Udskænkning ( her skal andre være de ansvarlige)

Salg af hjemmebagte kager, te og kaffe .

Salg af friskpresset juice

Salgs – boder måske arbejdende boder ( nogle skal stå for organiseringen)

Stadig lidt loppeborde

Pileflet

Trædrejeting

Frugt og grøntsalgsboder/smagsprøver

Interesserede Rude -kvinder og koner kunne fremstille Hjemmelavede marmelader

Hjemmelavede sylteting

Små kunstudstillinger ( også her en tovholder)

Gamle billeder fra Rude og omegn

Malerier

Sjove “Ting og sager”

Lytte til musik ( musikmenneske)

Frokostkurven med

Besøgende kunne tage frokostkurven med , et tæppe og spise sin frokost i det grønne.

lillianlundsgaard@mail.dk tlf 55459484